Bianca, Farbiarnia i Landschaft mają najlepsze szyldy w Bydgoszczy. Takie są wyniki konkursu!
Konkurs
na najlepszy szyld w Bydgoszczy (edycja 2012 r.), trwał do 31 grudnia
2012 r. Komisja Konkursowa oceniła 63 zgłoszenia. Przy ocenie
nadesłanych prac kierowała się następującymi kryteriami: estetyka
wykonania szyldu przy jednoczesnym odpowiednim zakomponowaniu szyldu,
dostosowanie sposobu umieszczenia reklamy do charakteru i formy
architektonicznej budynku, czytelność, spójność kompozycji, oryginalność
oraz pomysłowość. Przyznane zostały trzy nagrody główne oraz trzy
wyróżnienia honorowe.
W
regulaminie ustalone zostały nagrody pieniężne w wysokości: I nagroda –
5.000 zł brutto,  II nagroda – 2,500 zł brutto, III nagroda – 1000zł
brutto.

Cele, które przyświecały konkursowi to budowanie świadomości marki
Miasta poprzez podnoszenie jakości estetyki przestrzeni publicznej a
także promowanie pozytywnych rozwiązań przy projektowaniu szyldów.
Jestem przekonany, że przykłady dobrych praktyk w tym zakresie wpłyną
pozytywnie na kształtowanie świadomości mieszkańców w zakresie roli
reklam w przestrzeni miejskiej. Zapraszam już dziś na otwarcie wystawy
pokonkursowej i uroczystość wręczenia nagród w najbliższy czwartek o
godzinie 12:00 do siedziby Miejskiego Centrum Kultury. Mam nadzieję, że
nagrodzone i wyróżnione prace spotkają się z Państwa uznaniem –
mówi prezydent Rafał Bruski.
Uroczyste wręczenie nagród Prezydenta Miasta odbędzie się 28 lutego 2013 r. o godz. 12.00 w Miejskim Centrum Kultury przy ul. Marcinkowskiego 12-14. Tego dnia zostanie także otwarta wystawa prezentująca  wybrane przez Komisję Konkursową pozytywne rozwiązania reklamowe w przestrzeni naszego Miasta (30 szyldów).
I miejsce: Szyld sklepu „Bianca”
jest bardzo estetyczny. Oryginalna zabudowa witryny kolorystycznie
korespondująca ze stolarką okienną kamienicy podkreśla w sposób wytworny
szklaną, czystą witrynę. Zastosowana litera przestrzenna jest
delikatna, aczkolwiek kontrastowo zestawiona z ciemnym tłem, co w
połączeniu z bogatym architektonicznie portalem stanowi eleganckie
zestawienie.
II miejsce: Reklama Pracowni Fotograficznej „Farbiarnia”
w formie semafora jest bardzo estetyczna w wykonaniu, dopracowana w
szczegółach. Projekt graficzny zwraca uwagę przez swą klasyczną
wytworność. Nośnik wykonany z delikatnych, kutych elementów daje
wrażenie lekkości i subtelności. Dodatkowym walorem jest tło, elewacja z
czerwonej cegły, z którą forma reklamy doskonale koresponduje.
III miejsce: Szyld sklepu Landschaft
wycięty ze stali, o prostej czcionce z odwróconą literą „L” jest
minimalistyczny, i zgodnie z zamysłem właścicieli, czytelny, o
funkcjonalnej formie zastosowanej z szacunkiem do przestrzeni miejskiej.
Trzy podtytuły ułożone są z liter służących do obwieszczania repertuaru
jednego z nieistniejących bydgoskich kin. Całość oznakowania
reklamowego jest rozwiązaniem niezwykle oryginalnym, a jego subtelność
zadziwia w kontekście krzykliwych, wielkoformatowych i wielokolorowych
reklam.
Wyróżnienia zostały przyznane szyldom: „Malibu Moda Męska”, „Kuchnia” Bar & Restauracja oraz „Stara Mydlarnia”.
Uroczyste wręczenie nagród Prezydenta Miasta odbędzie się 28 lutego 2013 r. o godz. 12.00 w Miejskim Centrum Kultury przy ul. Marcinkowskiego 12-14. Tego dnia zostanie także otwarta wystawa prezentująca  wybrane przez Komisję Konkursową pozytywne rozwiązania reklamowe w przestrzeni naszego Miasta (30 szyldów). Odbędzie się także projekcja historycznych bydgoskich szyldów, a także rozlosowane będą nagrody przekazane przez miejskie instytucje kultury ( Opera Nova, Muzeum Okręgowe, Teatr Polski, Filharmonia Pomorska,
Pałac Młodzieży) dla biorących udział w głosowaniu mieszkańców
Bydgoszczy.Żródło:UM

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Adres mailowy: obiektywnabydgoszcz@gmail.com
Verified by MonsterInsights