Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Bydgoszcz ponownie na trzy dni stanie się stolicą
polskiego dizajnu!
 Po sukcesie zeszłorocznej edycji Bydgoskich Dni Projektowych,
nadszedł czas na kontynuację! W dniach 6-8 października Młyny Rothera
ponownie zaproszą miłośniczki i miłośników dizajnu na festiwalowe
wydarzenia. Kuratorką Bydgoskich Dni Projektowych jest Beata Bochińska,
wieloletnia prezeska kultowego Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
w Warszawie, a partnerem strategicznym wydarzenia
jest Fundacja
Bochińskich
.

Bydgoskie Dni Projektowe mają charakter miejskiego festiwalu
skierowanego do aktywnych mieszkańców miasta zainteresowanych poprawą
i ulepszaniem jakości życia, między innymi dzięki dobremu
projektowaniu. Festiwal skierowany jest także do profesjonalistów
i profesjonalistek związanych z branżą projektową. Zeszłoroczna edycja
zgromadziła łącznie ponad 16 tysięcy gości. Młyny jako organizator
wydarzenia rozumieją miastotwórczą rolę w rozwoju przemysłów kreatywnych,
chcą zachęcić do współdziałania projektantów i użytkowników
 oraz poszerzyć odbiór doświadczeń sztuki projektowej poprzez wydarzenia kierowane do mieszkańców
miasta. 

– Energia pierwszych Bydgoskich Dni Projektowych utwierdziła
nas w przekonaniu, że warto budować miejski festiwal,
który łączy to, co najlepsze w tradycji bydgoskiego wzornictwa
z impulsami do lepszego projektowania naszego otoczenia
tu i teraz. A to wszystko w atmosferze święta, które
łączy pokolenia i przyciąga ludzi aktywnych i kreatywnych –
 mówi Sławomir Czarnecki, dyrektor Młynów Rothera.

Kuratorką wydarzenia ponownie została Beata Bochińska.
Wieloletnia prezeska kultowego Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie,
badaczka trendów stylistycznych, wykładowczyni studiów podyplomowych z zakresu
Design Management, jurorka konkursów projektowych o globalnym zasięgu
oraz autorka bestsellera Zacznij kochać dizajn, który zaktywizował setki
tysięcy sympatyków polskiego wzornictwa lat 60/70. Pomysłodawczyni i kuratorka
cyfrowego serwisu 
Dizajn na wynos.Prywatnie, wraz z mężem, kolekcjonerka wzornictwa
przemysłowego zza żelaznej kurtyny. Beata Bochińska urodziła
się w Bydgoszczy i jest absolwentką LO nr 1. 

– Budowanie programu
festiwalu wymaga ode mnie namysłu i wyobraźni, ale przede wszystkim
wrażliwości na to, co aktualnie dzieje się dookoła. Naszą uwagę
pochłaniają tematy związane z nadchodzącą epoką, gdzie coraz więcej
działań przejmie sztuczna inteligencja. Nie sposób się do tego
obszaru nie odnieść na festiwalu związanym z obszarem ludzkiej
kreatywności. Będziemy zatem pytali: o piękno sięgające korzeniami
do doświadczeń poprzedników, ciągłość ludzkiej myśli projektowej
i nie tylko –
 mówi Beata
Bochińska, kuratorka festiwalu.

Tegoroczny
program wydarzenia będzie zawierał zarówno prelekcje, jak i warsztaty.
Nie zabraknie także aktywności dla dzieci. Punktem kulminacyjnym będzie
oczywiście wystawa, która w tym roku wypełni piękną przestrzeń
Spichrza Mącznego Młynów. Goście festiwalowi będą mogli także dzielić się
inspiracjami, refleksjami i dobrą energią w przestrzeni chillout
oraz w festiwalowej kawiarni. Bydgoskie Dni Projektowe podczas
drugiej edycji zaskoczą także ścisłym nawiązaniem do architektury
i klimatu Bydgoszczy

PROGRAM: 

Piątek 6 października

| 12.00

Otwarcie festiwalu
Prezentacja programu, informacja o zwycięzcach zeszłorocznego
challengu, zaproszenie do strefy gier, prezentacja aranżacji
przygotowanych w konkursie „Piękna witryna” z informacją
o trwającym plebiscycie

| 15.00

Sławomir Czarnecki
Przestańmy robić nowe rzeczy! Ciągłość w kulturze – spotkanie
i sesja Q&A z uczestnikami

Szybciej, wyżej, mocniej – czy kultura musi nieustannie się rozwijać,
zaskakiwać nowością, świeżością i kreatywnością? A może stabilność
i powtarzalność kultury instytucjonalnej to odpowiednia propozycja
na czasy, w których żyjemy? Porozmawiamy o ciągłości
w kulturze, jej fundamentach i zaletach oraz presji rosnących
wskaźników, która kulturze szkodzi.

| 16.00

Beata Bochińska
Ciągłość idei. Głupcze! – rozmowa
z kuratorem wystawy Konradem Kulczyńskim – o ciągłości idei
w projektowaniu wystawy w oparciu o inspiracje dziełami Wiesława
Krysiaka / sesja Q&A z uczestnikami

Parafrazując wystąpienie amerykańskiego polityka odnosimy
się do fundamentalnych wartości projektowania przez ludzi, dla ludzi.

Nie lubimy dużych zmian, budzą w nas niepokój.
Jednocześnie kochamy nowości, coraz szybciej nudzimy się. Jak
z tą sprzecznością radzą sobie współcześni projektanci nowych
produktów, wnętrz i usług, wystaw? Czy ciągłość idei i oparta
na niej tożsamość wspólnoty może być rozwiązaniem tego paradoksu?  Na spotkaniu
z kuratorem wystawy „Oczarowanie” i w oparciu
o konkretne przykłady rozwiązań, odniesiemy się do metod wpływania
na ludzką wyobraźnię oraz rozwiązań stosowanych
przez projektantów oraz Fundację Bochińskich.

| 17.00

Pitch inwestorski zespołu
rozwijającego prototyp gry

Jako kontynuacja wyników hakatonu „Design challenge”
zorganizowanego w poprzedniej edycji Bydgoskich Dni Projektowych
zwycięskie zespoły udostępnią prototypy gier promujących polski dizajn, które
zostaną przetestowane przez uczestników festiwalu, a wnioski
pozyskane przez ich twórców pozwolą na przygotowanie prototypu
funkcjonalnego dla potencjalnych producentów gier, dzięki czemu zwycięskie
projekty będą mogły trafić na rynek. Promocji prototypów wobec
potencjalnych inwestorów posłuży spotkanie w formule „pitch inwestorski”
dla zespołów rozwijających prototypy gier, przygotowane ze wsparciem
partnera FRSI.

Sobota 7 października 2023

 12.00-13.00

Sylwia Mularczyk
Opowiadanie historii – storytelling w projektowaniu wystaw
interaktywnych, sesja Q&A z uczestnikami
Czy każdy z nas jest gawędziarzem? Jak ważne
w projektowaniu wystaw jest zbudowanie dobrej
opowieści? Projektowanie to opowiadanie historii – powiedziała kiedyś
Ellen Lupton. W trakcie naszego spotkania porozmawiamy o:
– spójności i ciągłości opowieści, która może być doskonałym
narzędziem przekazu treści popularnonaukowych,
– dwóch tajemnych mocach opowiadania historii,
– powiązaniu z miejscem,
– zapomnianych marzeniach z dzieciństwa.

| 12.00-14.00

Małgorzata Minta
Design ze smakiem
Smak to jeden z naszych najsilniejszych zmysłów.
To on wiąże się z budowaniem wspomnień, ale też jest jedną
z formą stanowienia naszej odrębności i indywidualności. Każdy
z nas czuje podobne smaki nieco inaczej, każdy lubi inne. Ale rzadko
pochylamy się nad tym zmysłem bardziej, niż
mówiąc „to jest pyszne”. Podczas warsztatów wykażemy
powiązanie smaków z innymi zmysłami, ale też wieź między smakiem,
teksturami, kolorami.

| 12.00-14.00

Beata Palikot-Borowska
Warsztaty kreatywne – projektowanie przez dotyk
Spotkanie się z różną materią, znana i nieznaną,
możliwość czynnego interaktywnego udziału, doświadczania, w formach
umożliwiających poszerzenie wiedzy oraz zdobycia kompetencji
w dziedzinie projektowania i wytwarzania. Celem warsztatów jest
poszerzenie wiedzy oraz zdobycie kompetencji w dziedzinie
projektowania przez dotyk, doświadczanie i wykonanie pracy – obiektu
z materiałów zastanych na warsztatach. Warsztat ukierunkowany
na pracę z różnymi „materiałami”, która uruchomi zmysł dotyku.

| 14.00-16.00

Konrad Kulczyński
Malarstwo świetlne („light-painting”) w animacji
poklatkowej

Celem warsztatu jest zaznajomienie uczestniczek i uczestników
z zagadnieniem animacji poklatkowej, oraz zagadnienia faz ruchu
niezbędnych do tworzenia animacji poklatkowych. Przeprowadzenie
eksperymentów wizualno-ruchowych, z wykorzystaniem zróżnicowanych źródeł
światła, w celu stworzenia krótkich, animowanych form video. Zachęcenie
uczestniczek i uczestników do tworzenia własnych filmów animowanych,
również przy użyciu ogólnie dostępnych narzędzi oraz oprogramowania.

| 14.00-16.00

Olo Walicki
Sound design – jak zaprojektować atmosferę lub środowisko
dźwiękowe – dzień 1
W moich warsztatach odniosę się do ciągłości
w pracy z dźwiękiem poprzez nawiązanie do historii muzyki,
rozwoju jej na przestrzeni wieków oraz budowy instrumentów.
Poruszę także genezę powstawania fali dźwiękowej i kreatywnej pracy
nad wartością pasma dźwiękowego, jej zastosowaniu
w kompozycji muzycznej, aranżacji jak i szeroko pojętej
produkcji dźwiękowej. Najchętniej warsztaty kierowałbym do młodych
twórców wszystkich dziedzin artystycznych. Zarówno muzyków jak
i twórców wizualnych, video, związanych z literaturą, teatrem
czy innymi autorskimi formami wypowiedzi artystycznej. Grupa osób
między 20 tym a 30 tym rokiem życia – bardzo około. Poprzez
przybliżenie i obnażenie sposobów zawiadywania dźwiękiem
w procesie powstawania „dzieła artystycznego” – (muzycznego,
teatralnego, innych), chciałbym zaprezentować jak bardzo wspólna
i uniwersalna jest tkanka budowy, wartości a nawet terminologii dla poszczególnych
dyscyplin wypowiedzi artystycznej. Jako twórcy stanowimy jedność, mamy
wspólny cel i zbieżne intencje. Interdyscyplinarność nie dzieli
nas, jest wręcz przeciwnie – inspiruje nas wzajemnie, pobudza naszą
wyobraźnię i wyczula zmysły.
Warsztaty są dwudniowe – wymagana obecność na całości (sobota 07.10
i niedziela 08.10).

| 14.00-15.00

Anna Triebwasser
Mam już logo – co z nim zrobić?
Podczas 1. edycji BDP rozmawialiśmy o tym, jak zabrać się za zlecenie
projektu logo. W tym roku – pociągniemy temat dalej na przykładzie
identyfikacji wizualnej Młynów Rothera. Jak poradzić sobie z używaniem
logo bez grafika na pokładzie? Czy bezpłatne aplikacje mogą
w tym pomóc? Kiedy radzić sobie samemu, a kiedy zdać się na profesjonalistów?
Zastanówmy się wspólnie!

| 15.00-16.00

Michał Racław
Scan 3D nowy sposób na renowację i odbudowę
Dynamiczne zmiany klimatu powodują, że zarówno obiekty architektoniczne
jak i użyteczności publicznej ulegają procesom niszczenia. Dzięki wiedzy
i wieloletniemu doświadczeniu zespół wdraża odpowiednie działania
i wychodzi naprzeciw potrzebie utrzymania budynków w dobrym stanie.
Ciągłe doskonalenie umożliwia nam korzystanie z nowych rozwiązań
do pomiarów infrastruktury podziemnej i badań spękań budynków. Podczas
spotkania zostaną zaprezentowane rozwiązania, które wykorzystujemy
by zabezpieczyć dziedzictwo kulturowe przed nieuchronnymi zmianami.
Podczas sesji Q&A nasz specjalista odpowie na wszystkie nurtujące
gości pytania. Celem spotkania jest zapoznanie gości Bydgoskich Dni
Projektowych z możliwościami płynącymi ze skanowania 3D, pomiaru
georadarem oraz fotogrametrii do odtwarzania modeli budynków,
na podstawie, których można uzyskać dokumentację potrzebną
do odbudowy lub renowacji zniszczonych obiektów.

| 15.00-17.00

Polska marka oświetleniowa KASPA – sponsor festiwalu
i partner wystawy
Rozmowy o projektowaniu: Wykorzystanie ciągłości idei i doświadczeń
w pracy projektanta
spotkanie dedykowane profesjonalistom (architekci, projektanci)

15.00 – wstęp
15.15 – przedstawienie zaproszonych do współpracy 3 projektantów nowych
kolekcji produktów oraz zaproszenie ich do prezentacji opracowanych
przez nich wystąpień:

1) Marta Niemywska-Grynasz i Dawid Grynasz / Grynasz
Studio
Zrównoważony rozwój – polska specjalność w pracy nad tworzeniem
nowego produktu na przykładach wdrożeń

2) Aleksandra Hyz
Opracowanie projektu wnętrza komercyjnego w oparciu o wykorzystanie
tradycji i tożsamości miejsca – proces tworzenia projektu
z uwzględnieniem projektowania światła we wnętrzu

3) Justyna Hys-Bochińska
Realizacja projektów w projektanckich zespołach międzynarodowych
na przykładzie wdrożeń w sieci hoteli – doświadczenia współpracy
międzykulturowej

16.00 – pytania z sali do prezentacji
16.15 – rozmowy w kuluarach, prezentacja nowych produktów firmy
oraz poczęstunek
17.00 – planowany koniec spotkania

| 16.00-17.00

Beata Bochińska
„Prysły zmysły” – moderowana rozmowa
z prowadzącymi warsztaty na temat ciągłości w projektowaniu
zmysłów

Niedziela 8 października
2023 r.

| 12.00 – 14.00

Polska marka oświetleniowa KASPA – sponsor festiwalu
i partner wystawy
Rozmowy o projektowaniu: Wykorzystanie ciągłości idei i doświadczeń
w pracy projektanta
spotkanie dedykowane profesjonalistom (architekci, projektanci)

12.00 – wstęp
12.15 – przedstawienie zaproszonych do współpracy 3 projektantów nowych
kolekcji produktów oraz zaproszenie ich do prezentacji opracowanych
przez nich wystąpień:

1) Marta Niemywska-Grynasz i Dawid Grynasz / Grynasz
Studio
Zrównoważony rozwój – polska specjalność w pracy nad tworzeniem
nowego produktu na przykładach wdrożeń

2) Aleksandra Hyz
Opracowanie projektu wnętrza komercyjnego w oparciu o wykorzystanie
tradycji i tożsamości miejsca – proces tworzenia projektu
z uwzględnieniem projektowania światła we wnętrzu

3) Justyna Hys-Bochińska
Realizacja projektów w projektanckich zespołach międzynarodowych
na przykładzie wdrożeń w sieci hoteli – doświadczenia współpracy
międzykulturowej

| 12.00-14.00

Małgorzata Minta
Design ze smakiem
Smak to jeden z naszych najsilniejszych zmysłów.
To on wiąże się z budowaniem wspomnień, ale też jest jedną
z formą stanowienia naszej odrębności i indywidualności. Każdy
z nas czuje podobne smaki nieco inaczej, każdy lubi inne.
Ale rzadko pochylamy się nad tym zmysłem bardziej, niż mówiąc „to jest pyszne”.
Podczas warsztatów wykażemy powiązanie smaków z innymi zmysłami,
ale też wieź między smakiem, teksturami, kolorami.

| 12.00-14.00

Beata Palikot-Borowska
Warsztaty kreatywne – projektowanie przez dotyk
Spotkanie się z różną materią, znana i nieznaną,
możliwość czynnego interaktywnego udziału, doświadczania, w formach
umożliwiających poszerzenie wiedzy oraz zdobycia kompetencji
w dziedzinie projektowania i wytwarzania. Celem warsztatów jest
poszerzenie wiedzy oraz zdobycie kompetencji w dziedzinie projektowania
przez dotyk, doświadczanie i wykonanie pracy – obiektu
z materiałów zastanych na warsztatach. Warsztat ukierunkowany
na pracę z różnymi „materiałami”, która uruchomi zmysł
dotyku.  

| 12.00-14.00

Konrad Kulczyński
Malarstwo świetlne („light-painting”) w animacji
poklatkowej

Celem warsztatu jest zaznajomienie uczestniczek i uczestników
z zagadnieniem animacji poklatkowej, oraz zagadnienia faz ruchu
niezbędnych do tworzenia animacji poklatkowych. Przeprowadzenie
eksperymentów wizualno-ruchowych, z wykorzystaniem zróżnicowanych źródeł
światła, w celu stworzenia krótkich, animowanych form video. Zachęcenie
uczestniczek i uczestników do tworzenia własnych filmów animowanych,
również przy użyciu ogólnie dostępnych narzędzi oraz oprogramowania.

| 12.00-14.00

Olo Walicki
Sound design – jak zaprojektować atmosferę lub środowisko
dźwiękowe – dzień 2
W moich warsztatach odniosę się do ciągłości
w pracy z dźwiękiem poprzez nawiązanie do historii muzyki,
rozwoju jej na przestrzeni wieków oraz budowy instrumentów.
Poruszę także genezę powstawania fali dźwiękowej i kreatywnej pracy
nad wartością pasma dźwiękowego, jej zastosowaniu
w kompozycji muzycznej, aranżacji jak i szeroko pojętej
produkcji dźwiękowej. Najchętniej warsztaty kierowałbym do młodych twórców
wszystkich dziedzin artystycznych. Zarówno muzyków jak i twórców
wizualnych, video, związanych z literaturą, teatrem czy innymi
autorskimi formami wypowiedzi artystycznej. Grupa osób między 20 tym
a 30 tym rokiem życia – bardzo około. Poprzez przybliżenie i obnażenie
sposobów zawiadywania dźwiękiem w procesie powstawania „dzieła
artystycznego” – (muzycznego, teatralnego, innych),
chciałbym zaprezentować jak bardzo wspólna i uniwersalna jest tkanka
budowy, wartości a nawet terminologii dla poszczególnych dyscyplin
wypowiedzi artystycznej. Jako twórcy stanowimy jedność, mamy wspólny cel
i zbieżne intencje. Interdyscyplinarność nie dzieli nas, jest
wręcz przeciwnie – inspiruje nas wzajemnie, pobudza naszą wyobraźnię
i wyczula zmysły.

Warsztaty są dwudniowe – wymagana obecność
na całości (07 i 08 października). Obowiązują zapisy na 7
października.

| 15.00-16.30

moderuje Jarosław Bochiński
Ciągłość projektowania w czasach sztucznej inteligencji (SI)
– szanse, zagrożenia, dzisiejsza praktyka

uczestnicy: organizator festiwalu, zaproszeni prowadzący warsztaty, kurator
wystawy, kuratorka festiwalu, wybrani partnerzy

Prowadzący zaprasza do dyskusji osoby współtworzące
festiwal, które jednocześnie są przedstawicielami biznesu kreatywnego
oraz publiczność jako odbiorców sztuki. Postaramy się wspólnie sporządzić
scenariusze rozwoju i wpływu sztucznej inteligencji na branżę
związaną z kulturą. Spróbujemy odnieść się do kwestii percepcji dzieł
sztuki powstałych w wyniku zastosowania AI, ich interpretacji
oraz wartościowania.  Zastanowimy się nad tym jakich narzędzi
i metodyki będą wymagały takie działania. W najbliższym czasie
odczujemy wpływ AI na sposób pracy poszczególnych twórców, procesy
działania partnerów i instytucji. Kwestia praw autorskich i ich
interpretacji otworzy nowe możliwości współtworzenia dzieł i ich
dystrybucji co znacząco zmieni rynek sztuki. Moderowane spotkanie
z wieloma ekspertami pozwoli na swego rodzaju foresight odnoszący się
do tematu sztucznej inteligencji, który z dnia na dzień
stał się naszą prawdziwą rzeczywistością. 

Sobota 7 października – Niedziela 8 października
12.00-20.00

Zabawcie się w młodych
projektantów!

Zapraszamy dzieci i ich opiekunów do Strefy,
w której przez cały czas trwania Bydgoskich Dni Projektowych
będzie można wziąć udział w warsztatach, poeksperymentować i spędzić
kreatywnie czas!

Kuchni projektowej 2D ugotujemy
nie obiad, a projekt! Połączymy kolory, kształty, formy
i materiały ze sobą, żeby stworzyć idealny wzór.

Modelarnia 3D z Waszą pomocą
stanie się przestronną i ciekawą bajkową przestrzenią – idealną
do kreatywnego spędzania czasu! Dzięki przygotowanym szablonom stworzymy
wspólnie model przestrzeni.

Do Majstrowni prototypów zaprosimy
też dorosłych, do wspólnej kreatywnej pracy w grupach – będą
na Was czekały pudła z gadżetami do wspólnego eksperymentowania!
W tej strefie będą również prowadzone zabawy dla całych rodzin, takie
jak gra planszowa, koło fortuny, wielkie kręgle.

Oczywiście nie zabraknie też Gier planszowych; to doskonały sposób
na wspólne spędzenie czasu z rodziną. Integrują, uczą planowania,
a co najważniejsze – pokazują, że, aby wygrać, należy postępować
fair. Poznamy najpopularniejsze rodzaje gier, takie jak memory czy kółko
i krzyżyk, a także podstawowe zasady ich projektowania
i tworzenia. W trakcie warsztatów stworzycie własne gry w oparciu
o wasze pomysły! Pomyślimy nad zasadami, przeszkodami
i nagrodami. Zastanowimy się, jak mogą wyglądać plansze i pionki,
a także zaprojektujemy opakowanie.

 

Wystawa Oczarowanie



kurator: Konrad Kulczyński

Otwarcie wystawy i oprowadzanie
kuratorskie – 06 października, godz. 13.00

Wystawę stacjonarnie zwiedzać będzie
można w Młynach do 31.01.2024 r.

Kuratorska wystawa Konrada Kulczyńskiego odnosi się
do twórczości Wiesława Krysiaka, bydgoskiego artysty i projektanta
szkła, który w swej twórczości wykorzystywał efekty świetlne
i znał ich siłę oddziaływania na widzów. Prezentacja fizyczna
eksponowana w przestrzeni Młynów twórczo rozwija wątki, które pojawiły się
w projektach i realizacjach artysty, szczególnie zrealizowanych witraży
oraz odnalezionych i nieznanych wcześniej projektów tego twórcy.

Tytułowe „Oczarowanie” jest hasłem – klamrą,
odnoszącą się do kwestii masowej wyobraźni, która na przestrzeni
dziejów była sferą, na którą, między innymi, twórcy próbowali wpływać
projektując przedmioty użytkowe, dzieła sztuki, fotografię, filmy.

Wyobrażenia ludzi kształtują często zaawansowane
technologie wykorzystujące medium, jakim jest „światło”, które
w ramach wydarzenia będzie przedmiotem eksploracji. Zjawisko
wykorzystywania efektów powodujących zachwyt i uwodzących widzów
zaobserwował i wykorzystuje filmowiec, a jednocześnie kurator
w swojej wystawie odnosząc się pośrednio do oczarowania, jakie chciał
osiągnąć Wiesław Krysiak projektując i wykorzystując właściwości szkła.

Zderzenie obydwu temperamentów i wizji twórców stanowi
dodaną wartość wydarzenia.

Wystawa nawiązuje do naturalnej podatności
na ulotne i subiektywne doświadczenia wizualne, które wpływają
na nasze emocje. Treść wystawy odnosi się do wybranych
przez kuratora technologii, które umożliwiają stymulowanie tych
doświadczeń wizualnych w celu wzbudzenia w odbiorcach konkretnych
emocji, jak również postaw społecznych, politycznych i konsumenckich.

Wystawa stacjonarna jest uzupełniona
pełnowymiarową wystawą cyfrową, która zawiera treści związane zarówno
z tematyką wystawy oraz pracami artysty, które stanowią inspirację
dla kuratora. Dzięki temu uzupełnieniu wydarzenie ma charakter hybrydowy.

Konrad Kulczyński – Twórca wizualny. Autor
filmów animowanych (w duecie „AnimOko”, wspólnie z Artystką
Grażyną Rigall), dokumentalnych, artystycznych, eksperymentalnych, teledysków
oraz wielu filmów promocyjnych i reklamowych, montażysta, fotograf.
Ukończył filologię angielską na Uniwersytecie Wrocławskim
oraz Studium Montażu filmowego w Warszawskiej Szkole Filmowej.
Prowadzi własne studio produkcyjne „Kulczyński Filmlab”
(www.k-filmlab.com) w Sopocie, w siedzibie Goyki3 Art Inkubator.
Stale współpracuje z wieloma trójmiejskimi fundacjami działającymi w obszarze
kultury oraz instytucjami kultury, m.in..: Fundacja Bochińskich, Instytut
Kultury Miejskiej w Gdańsku, Goyki 3 Art Inkubator w Sopocie, Gdynia
Design Days, Nowe Idzie od Morza, Fundacja Palma.

 

Stanisław Gazda

Adres mailowy: obiektywnabydgoszcz@gmail.com
Verified by MonsterInsights