…Słychać było dziś w Bydgoszczy na ulicy Gdańskiej. Rowerzyści nie mogąc
pogodzić się z decyzją o likwidacji kontrapasu zorganizowali happening „Gdzie
jest kontrapas?”. Z nadzieją, że ich głosy i dzwonki ich rowerów wpłyną na
zmianę decyzji władz miasta.
pogodzić się z decyzją o likwidacji kontrapasu zorganizowali happening „Gdzie
jest kontrapas?”. Z nadzieją, że ich głosy i dzwonki ich rowerów wpłyną na
zmianę decyzji władz miasta.
Napisali też…
List otwarty do właścicieli
punktów usługowych przy ul. Gdańskiej
punktów usługowych przy ul. Gdańskiej
Szanowni Państwo,
Chcemy wyrazić swoje zaniepokojenie tym, co dzieje się w sprawie nowo
powstałego kontrapasa, na ulicy Gdańskiej. Jesteśmy przekonani, że pragniemy
tego samego celu, jednak nasze wizje jego osiągnięcia są inne, a niepotrzebny
konflikt jest spowodowany przez niedociągnięcia ZDMiKP i magistratu.
powstałego kontrapasa, na ulicy Gdańskiej. Jesteśmy przekonani, że pragniemy
tego samego celu, jednak nasze wizje jego osiągnięcia są inne, a niepotrzebny
konflikt jest spowodowany przez niedociągnięcia ZDMiKP i magistratu.
Jesteśmy razem
Tak samo jak Państwu tak i nam zależy na tym, aby Gdańska była miejscem
ważnym i odwiedzanym przez mieszkańców Bydgoszczy. Intencją przy wprowadzeniu
kontrapasa było udostępnienie obiektów usługowo-handlowych położonych na ulicy
Gdańskiej dla wszystkich mieszkańców, niezależnie od wybieranego środka transportu.
Wprowadzenie kontrapasa zwiększa dostępność do Państwa oferty, ponieważ
umożliwiony jest dojazd klientów na rowerach bez kolizji z innymi uczestnikami
ruchu. Opieraliśmy się również na doświadczeniach z innych miast, pokazujących
że pedestrianizacja przestrzeni miejskiej ma dobry wpływ na handel. Usunięcie
rowerzystów z chodnika skutkuje zwiększeniem poczucia bezpieczeństwa pieszych
dokonujących zakupów, jest więc wprost działaniem sprzyjającym pieszym i
zakupom.
ważnym i odwiedzanym przez mieszkańców Bydgoszczy. Intencją przy wprowadzeniu
kontrapasa było udostępnienie obiektów usługowo-handlowych położonych na ulicy
Gdańskiej dla wszystkich mieszkańców, niezależnie od wybieranego środka transportu.
Wprowadzenie kontrapasa zwiększa dostępność do Państwa oferty, ponieważ
umożliwiony jest dojazd klientów na rowerach bez kolizji z innymi uczestnikami
ruchu. Opieraliśmy się również na doświadczeniach z innych miast, pokazujących
że pedestrianizacja przestrzeni miejskiej ma dobry wpływ na handel. Usunięcie
rowerzystów z chodnika skutkuje zwiększeniem poczucia bezpieczeństwa pieszych
dokonujących zakupów, jest więc wprost działaniem sprzyjającym pieszym i
zakupom.
Chcemy wspólnego miasta
przyjaznego dla wszystkich
przyjaznego dla wszystkich
W ciasnej przestrzeni miejskiej nie jest możliwe zrobienie takich zmian
bezkosztowo, zarządca drogi musiał wybrać i zdecydował się na wariant z
usunięciem najmniejszej możliwej ilości miejsc parkingowych (wg zarządcy) – 35
z 70 miejsc po lewej stronie ulicy, miejsca po prawej stronie ulicy są
nietknięte. Dodatkowo, zmiany zaszły w momencie remontu dalszego odcinka ulicy,
co skutkuje tym, że kursuje komunikacja zastępcza, zwiększyło się
zapotrzebowanie na miejsca parkingowe na Gdańskiej oraz zmniejszył się ruch
tranzytowy, mówiąc wprost: nastąpiło ograniczenie dostępu do Państwa oferty,
niezależnie od wybieranego środka komunikacji. Nie wiemy dlaczego przyczynę
upatruje się tylko i wyłącznie w ograniczeniu ilości miejsc parkingowych
spowodowanym powstaniem kontrapasa. W celu oddzielenia spadku obrotów
pochodzących Państwa zdaniem w prostej linii od kontrapasa od tych pochodzących
od remontu, należałoby zderzyć dane o obrotach w trakcie remontu z wszystkich
odcinków Gdańskiej, od Placu Wolności do Kamiennej. Tylko wtedy można podjąć
decyzję o tym, co jest czynnikiem dominującym. Zachęcamy Państwa do wykonania
takiej analizy. Nie można wykluczyć, że kontrapas jest czynnikiem, który
zmniejsza Państwa przychody w tym trudnym okresie, ale nie można też wykluczyć,
że będzie czynnikiem, który te dochody zwiększy. Dlatego chcielibyśmy Państwa
zachęcić do przeprowadzenia badań na temat tego, w jaki sposób dostają się do
Państwa Klienci. Jeśli wyrażą Państwo chęć, pomożemy w przygotowaniu ankiety, którą mogą umieścić Państwo w sklepach. Ankieta sprawdzi jak klienci do Państwa
docierają i jakie są rzeczywiste potrzeby Państwa Klientów: parkingi, wygodne
chodniki, bliskość przystanków komunikacji publicznej, drogi rowerowe lub inne
rozwiązania. Takie badania pomogą w zwiększeniu Państwa zarobków i rozwijaniu
Państwa działalności w zmieniającym się otoczeniu.
bezkosztowo, zarządca drogi musiał wybrać i zdecydował się na wariant z
usunięciem najmniejszej możliwej ilości miejsc parkingowych (wg zarządcy) – 35
z 70 miejsc po lewej stronie ulicy, miejsca po prawej stronie ulicy są
nietknięte. Dodatkowo, zmiany zaszły w momencie remontu dalszego odcinka ulicy,
co skutkuje tym, że kursuje komunikacja zastępcza, zwiększyło się
zapotrzebowanie na miejsca parkingowe na Gdańskiej oraz zmniejszył się ruch
tranzytowy, mówiąc wprost: nastąpiło ograniczenie dostępu do Państwa oferty,
niezależnie od wybieranego środka komunikacji. Nie wiemy dlaczego przyczynę
upatruje się tylko i wyłącznie w ograniczeniu ilości miejsc parkingowych
spowodowanym powstaniem kontrapasa. W celu oddzielenia spadku obrotów
pochodzących Państwa zdaniem w prostej linii od kontrapasa od tych pochodzących
od remontu, należałoby zderzyć dane o obrotach w trakcie remontu z wszystkich
odcinków Gdańskiej, od Placu Wolności do Kamiennej. Tylko wtedy można podjąć
decyzję o tym, co jest czynnikiem dominującym. Zachęcamy Państwa do wykonania
takiej analizy. Nie można wykluczyć, że kontrapas jest czynnikiem, który
zmniejsza Państwa przychody w tym trudnym okresie, ale nie można też wykluczyć,
że będzie czynnikiem, który te dochody zwiększy. Dlatego chcielibyśmy Państwa
zachęcić do przeprowadzenia badań na temat tego, w jaki sposób dostają się do
Państwa Klienci. Jeśli wyrażą Państwo chęć, pomożemy w przygotowaniu ankiety, którą mogą umieścić Państwo w sklepach. Ankieta sprawdzi jak klienci do Państwa
docierają i jakie są rzeczywiste potrzeby Państwa Klientów: parkingi, wygodne
chodniki, bliskość przystanków komunikacji publicznej, drogi rowerowe lub inne
rozwiązania. Takie badania pomogą w zwiększeniu Państwa zarobków i rozwijaniu
Państwa działalności w zmieniającym się otoczeniu.
Mówimy nie marnotrawieniu
publicznych pieniędzy!
publicznych pieniędzy!
We współczesnym zarządzaniu miastem lekkomyślne marnotrawienie
publicznych pieniędzy nie może być tolerowane i musi spotkać się z
konsekwencjami. W przypadku wdrożenia kontrapasa w taki sposób, w jaki miało to
miejsce – bez konsultacji i przy remoncie dalszego odcinka ulicy – na ten
moment mówimy o kosztach 200 tys. zł z miejskiej kasy. Nie można zapomnieć o
poniesionych przez Państwa stratach. Dlatego prosimy Państwa o poparcie naszego
wniosku do odpowiedzialnego za ZDMiKP Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy, Pana
Łukasza Niedźwiedzkiego o znalezienie winnych zaistniałej sytuacji,
odpowiedzialnych za poniesione straty i wyciągnięcie wobec nich konsekwencji.
Państwo jako przedsiębiorcy i my, jako kupujący oglądamy każdą złotówkę po
kilka razy zanim zastanowimy się jak ją wydać. Jak widać, ten problem nie
dotyczył Miasta w tym przypadku. Bez naszej wspólnej presji nie mamy nawet
cienia nadziei że taka sytuacja się nie powtórzy.
publicznych pieniędzy nie może być tolerowane i musi spotkać się z
konsekwencjami. W przypadku wdrożenia kontrapasa w taki sposób, w jaki miało to
miejsce – bez konsultacji i przy remoncie dalszego odcinka ulicy – na ten
moment mówimy o kosztach 200 tys. zł z miejskiej kasy. Nie można zapomnieć o
poniesionych przez Państwa stratach. Dlatego prosimy Państwa o poparcie naszego
wniosku do odpowiedzialnego za ZDMiKP Zastępcy Prezydenta Bydgoszczy, Pana
Łukasza Niedźwiedzkiego o znalezienie winnych zaistniałej sytuacji,
odpowiedzialnych za poniesione straty i wyciągnięcie wobec nich konsekwencji.
Państwo jako przedsiębiorcy i my, jako kupujący oglądamy każdą złotówkę po
kilka razy zanim zastanowimy się jak ją wydać. Jak widać, ten problem nie
dotyczył Miasta w tym przypadku. Bez naszej wspólnej presji nie mamy nawet
cienia nadziei że taka sytuacja się nie powtórzy.
Z poważaniem,
Wojciech
Bulanda – Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna,
Marcin Wasilewski – Stowarzyszenie Bydgoszcz Rowerowa,
Tomasz Urban – Społeczny Zespół Doradców ds. Komunikacji Rowerowej
Bulanda – Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna,
Marcin Wasilewski – Stowarzyszenie Bydgoszcz Rowerowa,
Tomasz Urban – Społeczny Zespół Doradców ds. Komunikacji Rowerowej
